It is a long-established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.

Contacts
Τα 7 Θανάσιμα αμαρτήματα στο design χρησιμοποιώντας το SOLIDWORKS

  • Author
    Vasileios Vekis
  • Category
    Design
  • Date
    May 27, 2022

Τα 7 Θανάσιμα αμαρτήματα στο design χρησιμοποιώντας το SOLIDWORKS

Ας είμαστε ειλικρινείς, κανείς δεν ξεκίνησε να δουλεύει στο SOLIDWORKS χωρίς να κάνει λάθη. Είτε αφορά απροσεξία, έλλειψη εκπαίδευσης πάνω στο σχεδιαστικό ή ακόμα και άγνοια, λάθη συμβαίνουν παρά την εμπειρία του σχεδιαστή. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες κατευθυντήριες που μπορούμε να ακολουθήσουμε ώστε να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα μας και να αποφύγουμε δυσμενείς καταστάσεις στο χώρο του σχεδιαστηρίου. Αυτή είναι μια λίστα με 7 από τα πιο σοβαρά θέματα που πρέπει να προσέξει ένας σχεδιαστής κατά το Design. Μια λίστα για να τα θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν (ελπίζοντας να μην τα επαναλάβουν) οι καινούριοι. Η σειρά με την οποία θα αναφερθούμε στα παρακάτω δεν έχει σημασία καθώς τα θεωρούμε εξίσου σημαντικά.

1. Έλλειψη σχεδιαστικής τάσης.

Το Design Intent είναι κρίσιμο για το χτίσιμο ενός ποιοτικού μοντέλου. Τα προβλήματα ξεκινάνε όταν ο σχεδιαστής δε διασφαλίζει συμμετρίες ή χαρακτηριστικά τα οποία καθορίζουν το μοντέλο. Εντολές όπως η mirror ή η pattern μπορούν να επιταχύνουν το σχεδιασμό μας και η λάθος σχεδιαστική τάση μπορεί να καθυστερήσει τόσο τη διαδικασία του σχεδιασμού και ακόμα χειρότερα το μοντέλο μπορεί να μην επιδέχεται τροποποιήσεις και αλλαγές, καθώς το design tree ξεκινά να καταρρέει από warnings και errors. Η σωστή σχεδιαστική τάση και παραμετροποίηση ενός μοντέλου διευκολύνει το σχεδιαστή και επιταχύνει την εξαγωγή του μοντέλου από το σχεδιαστήριο στην παραγωγή.

2. Ανεπαρκής προετοιμασία και προσαρμοσμένο περιεχόμενο

Πριν περάσουμε στο σχεδιασμό των προϊόντων θα πρέπει να γίνει μια προετοιμασία των standards που ακολουθούμε στην επιχείρηση. Μιλάμε φυσικά για custom templates, documents, tables, sheet metal parameters και οτιδήποτε άλλο απαιτεί από εμάς το πρόγραμμα για να μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε ξανά και ξανά ως standards. Άλλωστε είναι πολύ δύσκολο να είναι η 20η φορά μέσα στην ημέρα που έπρεπε να συμπληρώσουμε χειροκίνητα τις πληροφορίες στο υπόμνημα του σχεδίου
μας ή ακόμα χειρότερα να πρέπει να το ξανά σχεδιάσουμε από την αρχή. Η προετοιμασία είναι το παν και με αυτήν εξασφαλίζουμε τόσο καλύτερους χρόνους σχεδιασμού, μεγαλύτερη ακρίβεια και σιγουριά αποτελεσμάτων ενώ ταυτόχρονα καθιερώνουμε ένα πρότυπο στο σχεδιαστήριο μας.


3. Τακτικές «υψηλής ραπτικής»

Ένα φαινόμενο που παρατηρείται κυρίως στους καινούριους σχεδιαστές είναι αυτό που λέμε «κόψιμο – ράψιμο». Σχεδόν πάντα συνδέεται με την έλλειψη σχεδιαστικής τάσης και συμβαίνει συνήθως σε πιο σύνθετες γεωμετρίες. Ο Σχεδιαστής ουσιαστικά για να πετύχει το τελικό του μοντέλο, ξεκινά να χρησιμοποιεί πολλές εντολές εξώθησης όγκου, τις οποίες κόβει επανειλημμένα δημιουργώντας ένα design tree γεμάτο με περιττά features και όχι μόνο…

                                                                                                                           Στο παρασκήνιο του Design Tree…

«Ωραίο design! Αλλά έχετε ένα μυγάκι στην οθόνη σας…»

Για αυτούς που θέλουν να πετύχουν πιο σύνθετα σχέδια υπάρχουν οι τακτικές των Multibody parts και οι τεχνικές Surface modeling, οι οποίες μπορεί να απαιτούν χρόνο για να τις μάθει κανείς αλλά δημιουργούν πολύ πιο σταθερές και σωστές γεωμετρίες.

4. Underdefined Sketches

Πόσες λαμαρίνες έχουν σφαχτεί άδικα εξαιτίας ενός όχι πλήρους ορισμένου sketch; Τα underdefined sketches είναι υπεύθυνα για πολλές από τις αστοχίες που φαίνονται μετά την κατασκευή των προϊόντων λόγω αλλαγών που προκύπτουν κατά το σχεδιασμό. Αλλάζοντας μια διάσταση στο μοντέλο, είναι πολύ πιθανό ένα underdefined entity να παραμείνει αμετάβλητο και να προκύψει λάθος στο μοντέλο κατά την κατασκευή. Οπές χάνουν τα κέντρα τους, αυλάκια εξαφανίζονται και άλλα δεινά μπορούν να προέλθουν από τη λάθος διαχείριση των sketches.

Property of “Everything’sfineindustries”…

5. Assembly Management

Η διαχείριση των assembly μπορεί να αποδειχθεί μεγάλη πρόκληση για έναν σχεδιαστή, ιδιαίτερα αν μιλάμε για ένα assembly με πολλά εξαρτήματα. Τα λάθη που εμφανίζονται σε ένα assembly έχουν σοβαρές επιπτώσεις τόσο στο σχεδιαστήριο όσο και στα άλλα τμήματα της επιχείρησης. Ένα λάθος δομημένο assembly μπορεί να καθυστερεί να ανοίξει, να έχει σπασμένες αναφορές, να κάνει το πρόγραμμα να κλείνει και άλλα πολλά προβλήματα τα οποία θα μπορούσαν να αποτελούν λίστα από μόνα τους. Μερικά από αυτά είναι:

  • Λάθος δομή στο design tree (Sub-assemblies, multibody parts, assembly features, mates etc.)
  • Κακή σχεδιαστική τάση και παραμετροποίηση.
  • Προβλήματα με εξωτερικές αναφορές.
  • Συγκέντρωση πολλών graphics triangles.
  • Έλλειψη configurations.
  • Και η λίστα συνεχίζει…

Σημείωση: Τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμα πιο δεινά όταν μιλάμε για collaboration environment, όπου πολλοί σχεδιαστές συνεισφέρουν στην δημιουργία ενός μεγάλου assembly και περιβάλλοντα όπως το PDM συνήθως μπορούν να βοηθήσουν στην εξάλειψη του χάους.

6. File Management

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι αυτό δεν κατατάσσετε τόσο στα «σχεδιαστικά λάθη», αλλά το SOLIDDWORKS και ιδιαίτερα τα assemblies εξαρτώνται πολύ από την θέση και την διαδρομή των αρχείων σχεδίου μας. Ένα λάθος που συναντάμε συχνά είναι το χάος της αποθήκευσης των μοντέλων σε έναν δίσκο. Αυτό φέρει σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην σχεδιαστική διαδικασία, δυσκολία αναζήτησης δεδομένων αλλά και προβλήματα στην επικοινωνία προγράμματος – χρήστη ή και επικοινωνίας μεταξύ των αρχείων.

Έτσι είναι πολύ σημαντικό να διατηρούμε μια ιεραρχία στον τρόπο που αποθηκεύουμε τα αρχεία μας και ιδιαίτερα σε ένα εργασιακό περιβάλλον στο οποίο εμπλέκονται πολλοί σχεδιαστές (πόσο μάλλον όταν χρησιμοποιείται PDM).

7. Άγνοια περί Configurations

Ε: «Γιατί να μην κάνω Save as και να αποθηκεύσω 34 φορές αυτό το γρανάζι ώστε κάθε αρχείο να έχει διαφορετικό αριθμό δοντιών;»
Α: «Γιατί υπάρχουν τα configurations, που σου επιτρέπουν αυτές τις 34 διαφορετικές μορφές να τις έχεις αποθηκευμένες σε ένα μόνο αρχείο! Αυτό βοηθά στο να μην έχουμε πολλά αρχεία, ο σχεδιαστής δε χρειάζεται να αναζητά ανάμεσα στους φακέλους το μοντέλο που ψάχνει ενώ ταυτόχρονα εξοικονομούμε χώρο στο δίσκο μας και εξαλείφοντας τα πιθανά σφάλματα.»

Τα λάθη μας κάνουν καλύτερους και γινόμαστε καλύτεροι όσο βρισκόμαστε σε τριβή με το σχέδιο και τις ανάγκες της βιομηχανίας. Μαζί μπορούμε να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και να δημιουργήσουμε ένα σχεδιαστικό περιβάλλον καλύτερο για όλους.
Ποιες είναι οι σκέψεις σας και η δική σας λίστα; Ποια ήταν τα θέματα που αντιμετωπίσατε όταν εισαχθήκατε στο SOLIDWORKS; Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας μαζί μας.

Ο Βασίλειος Βέκης είναι κάτοχος BSc. Mechanical Engineering με ειδίκευση στο μηχανολογικό σχέδιο και τον παραμετρικό σχεδιασμό. Με τον ρόλο του ως Application Engineer και πολυετή εμπειρία πάνω στη χρήση, τεχνική υποστήριξη αλλά και τη διδασκαλία των λογισμικών SOLIDWORKS, υποστηρίζει τους συνεργάτες της Innovation Era σε τεχνικά ζητήματα που αφορούν το λογισμικό καθώς και στην εξεύρεση λύσεων για την αποδοτικότερη εκμάθηση και αξιοποίηση τους.

Περισσότερα Άρθρα
Share:







    This will close in 0 seconds